U.K. reconsidering Rupert Murdoch’s acquisition of Sky News following Seth Rich conspiracy on Fox News

NPR’s David Folkenflik reported on Tuesday that the United Kingdom’s culture minister advised a government regulator to review the acquisition amid outrage over Fox News’ coverage of Seth Rich’s murder. Members of Britain’s Parliament have cited the Rich story as cause for a full review of the media buy. Former Labour leader Ed Miliband called Fox News’ reporting a “brazen disregard for the ethics of journalism” and said the company’s compliance procedures “failed dismally,” the Guardian reported.

The Office of Communications, commonly referred to as Ofcom, is the government regulatory agency that has the authority to approve the purchase in the United Kingdom.

Fox News contributor Rod Wheeler, who worked on the Seth Rich story and became a whistleblower against the network after he alleged that Fox News attributed untrue quotes from him, has hired an attorney who is pressuring Ofcom to question Fox executives about its false reporting. In a letter to Sharon White, the chief executive of Ofcom, Wigdor wrote that Wheeler’s allegations “raise serious concerns about the willingness of Mr. Murdoch’s media machine to invest resources into furthering a political agenda in line with the family’s own views.”

Read More…


Source Article from http://feedproxy.google.com/~r/blacklistednews/hKxa/~3/MoQ1H3iZlzE/M.html

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply


Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes