YouTube suspends Sky News Australia channel

YouTube said Sunday it had barred Sky News Australia from uploading new content for one week, citing concerns about Covid-19 misinformation.

The move comes after a review of posts uploaded by the Rupert Murdoch-owned TV channel, which has a substantial online presence.

“We have clear and established Covid-19 medical misinformation policies… to prevent the spread of Covid-19 misinformation that could cause real-world harm,” a YouTube statement said.

With 1.86 million YouTube subscribers, the channel — which is owned by a subsidiary of Murdoch’s News Corp — has a conservative following well beyond Australia.

Its posts, including some questioning whether there is a pandemic and the efficacy of vaccines, are widely shared on social media forums around the world that spread virus and vaccine misinformation.

Read More…

Source

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes